דף הבית » השקעות אימפקט – השקעות חברתיות

השקעות אימפקט – השקעות חברתיות

השקעות אימפקט – השקעות חברתיות

לאחרונה עולה המודעות לנושא השקעות אימפקט, כחלק מהמחויבות של משקיעים רבים לחברה ולסביבה. מדובר באסטרטגיית השקעה בחברות ובמיזמים שונים, התורמים לחברה האנושית וממזערים את הנזק הנלווה לפעילות הכלכלית של חברות שפועלות למטרות רווח בלבד. 

במודל זה לא מוותרים על תשואה כלכלית, אך ישנה חשיבה רבה גם על התשואה החברתית והסביבתית הנלוות להשקעה. 

במאמר זה נרחיב לגבי השקעות חברתיות שונות בישראל ונציג את המודל של ירושה עצמית והקשר שלו לנושא השקעות האימפקט והשקעות חברתיות בנדל”ן.

קרן השקעות אימפקט

בדרך כלל קרן השקעות אימפקט תתמקד בתחומים כמו אנרגיה ירוקה, בריאות, חינוך, הקטנת פערים חברתיים, חקלאות בר-קיימא ונושאים נוספים של השקעות חברתיות ויזמות חברתית. במקרים רבים, קרן השקעות אימפקט נכנסת בשלבי ההזנק של חברות חדשות וההשקעה מכוונת לפיתוח פתרונות טכנולוגיים מבטיחים, שפעילותם מכוונת למימוש מטרות סביבתיות וחברתיות.

השקעות חברתיות

ממשלות ורגולטורים מסביב לעולם, מנסים לעודד אפיקים שונים של השקעות חברתיות באמצעות תמריצים שונים. מלבד השקעה בחברות יזמיות, קרן השקעות חברתית יכולה לספק פלטפורמה להלוואות בין אנשים (P2P). הכסף המושקע משמש למתן הלוואה לאנשים או לעסקים שזקוקים לה, תוך קבלת תשואה מהריבית שמשולמת. השקעה חברתית בנדל”ן יכולה להיות גם בבנייה ירוקה.

קרן השקעות חברתית

ישנם קרנות השקעה חברתיות הפועלות בשוק ההון העולמי וקרנות הממוקדות בשוק המקומי. קרן השקעות חברתית הממוקדת בישראל, משקיעה בעסקים חברתיים מקומיים למטרות רווח – אך לא למקסום רווח. הדבר נובע מתפיסת העולם הרואה בהשקעה חברתית דרך לשינוי חברתי. בין הקרנות הפועלות בארץ ניתן למנות את קרן השקעות חברתית דואליס, לצד קרנות נוספות.

השקעה חברתית במודל ירושה עצמית

מודל ירושה עצמית מיועד לאנשים מבוגרים שיש בבעלותם נכס מקרקעין, בדרך כלל מדובר בדירת המגורים שלהם. אותם אנשים, רוצים לחיות ברווחה כלכלית מבלי לעזוב את הבית שלהם. במודל זה הם מוכרים את הבית למשקיעים, מקבלים בעת המכירה בין 40 ל-60 אחוזים מהשווי וממשיכים לגור בבית עד 120.

מדובר במודל פיננסי ששם דגש על השקעה באיכות ושיפור החיים האישית של בני הגיל השלישי, ע”י שימוש בהון הגדול שקיים בדירת המגורים שלהם.

למודל ירושה עצמית פוטנציאל השפעה גדול מאוד, שיכול לסייע למאות אלפי קשישים בישראל, שחיים היום רק מקצבת זקנה ופנסיה נמוכה ומתקשים לחיות בכבוד.

בדומה להשקעות אימפקט אחרות, השקעה במודל ירושה עצמית תוביל להשפעה רבה על איכות החיים האישית ותסייע רבות למצבם הכלכלי של בני הגיל השלישי בישראל, בשנות החיים שנותרו להם.

השקעה חברתית בנדל"ן

השקעה מסורתית בנדל”ן מצריכה הון ראשוני משמעותי לרכישת נכסים. השקעה חברתית בנדל”ן במודל ירושה עצמית מאפשרת, גם עם סכומים קטנים יחסית, להיות שותפים בבעלות על נדל”ן להשקעה ארוכת טווח, תוך פיזור רחב של הסיכונים על פני מספר רב של נכסים. 

התשואות עבור השקעה חברתית בנדל”ן הן בדרך כלל גבוהות יותר מהתשואות המקבילות אשר ניתן להשיג מהשקעה בנדל”ן באופן עצמאי – וכמובן בעלות ערך חברתי גדול, שמסייע לקשישים לחיות בכבוד וליצור עבורם ביטחון כלכלי. קראו גם על השוואה בין השקעה בנדל”ן במודל ירושה עצמית מול השקעה רגילה בנדל”ן.

מודל ההשקעה, שפותח ע”י עו”ד אלון ברץ, נועד על מנת לשפר את איכות החיים של בני הגיל השלישי, ובד בבד ליצור הזדמנויות השקעה אטרקטיביות וחברתיות למשקיעים.

לסיכום

אם אתם מחפשים השקעה, בעלת השפעה חברתית לצד תשואה פיננסית, השקעה בקרן השקעות אימפקט או השקעה במודל ירושה עצמית היא אופציה מצוינת עבורכם. השקעה זו תחולל שינוי חיובי בחיי רבים כאן בישראל.

לפרטים נוספים ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון, או להשאיר הודעה דרך האתר.

ישראל 2040

מפת הנדל”ן – ישראל 2040

בשנים האחרונות מחירי הנדל”ן במדינת ישראל רק עולים, מסיבות שונות כגון: גידול האוכלוסייה משאבי קרקע מוגבלים בירוקרטיה גדולה להקמת פרויקטים חדשים ריבית נמוכה המושכת משקיעים

להמשך קריאה >>

* האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ ו/או ייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי ו/או ייעוץ בענייני מיסוי ו/או ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ כאמור ו/או המלצה לביצוע פעולה מסוימת או הימנעות ממנה ו/או התחייבות לקבלת תשואה מסוימת ו/או מחיר מסוים. לפני ביצוע פעולה פרטנית יש להתייעץ עם בעלי מקצוע רלוונטיים לעניין ולנסיבות האישיות של מבצע הפעולה.