דף הבית » אלטרנטיבה למשכנתא הפוכה – ירושה עצמית

אלטרנטיבה למשכנתא הפוכה – ירושה עצמית

משכנתא הפוכה

נמצאה האלטרנטיבה למשכנתא הפוכה: "ירושה עצמית" – עסקת נדל"ן חדשנית היוצרת מהפך כלכלי עבור בעלי דירות בגיל השלישי

במדינת ישראל קיימים מס' רב של קשישים בעלי דירות, אך למרבה הצער לחלקם הגדול אין מספיק הכנסות וכספים, כדי לחיות בכבוד ולממן את המחייה השוטפת וההוצאות הנלוות, שנהיות יקרות מיום ליום.

עד היום משכנתא הפוכה היה המוצר היחידי בשוק שנתן פתרון חלקי לעניין זה. מדובר במוצר הנותן הלוואה על חשבון דירת המגורים. משכנתא הפוכה משווקת ע"י חלק מהבנקים וחברות הביטוח. מוצר זה יקר מאוד בריביות ועמלות וכן נותן אחוזי מימון מאוד נמוכים משווי הדירה.

הריבית של משכנתא הפוכה הינה בסביבות 5-6% בכל שנה. תשלום החזר הקרן והריבית מתבצע לאחר שהקשיש הולך לעולמו. לכן מנגנון הריבית דריבית "אוכל את הדירה" ומגדיל מאוד את ההלוואה כמו כן, ההלוואה צמודה למדד המחירים לצרכן, דבר שגם הוא מגדיל מאוד את ההלוואה.

כאלטרנטיבה למשכנתא הפוכה, נוצר מודל "ירושה עצמית" שנבנה ע"י עו"ד אלון ברץ. במודל זה בעלי דירות בגיל השלישי מוכרים את דירתם כתפוסה, כאשר נשארת להם זכות המגורים בדירה לכל החיים ואף את הזכאות לקבל את דמי השכירות מהדירה בכל תקופת חייהם (לדוגמא במידה וירצו לעבור לדיור מוגן).

יוצא מצב, שהקשיש נשאר בביתו, מקבל סכום כסף גדול מאוד למחייתו או כדי לעזור למשפחתו ואף יכול להפקיד את הכספים או חלקם בתוכניות פיננסיות שונות שיתנו לו קצבה חודשית קבועה לכל החיים.

הכספים יבטיחו לקשיש שלא יסבול ממחסור כלכלי עד יומו האחרון.

דוגמא לעסקת נדל"ן במודל ירושה עצמית

לאחרונה ביצענו עסקה למוכרת בת 75 שדירתה נמכרה ב-50% משוויה (לינק לכתבה).

המוכרת קיבלה 50% משווי דירתה, כאשר במשכנתא הפוכה הייתה מקבלת רק 30% מימון.

שווי הדירה כפנויה בשוק החופשי היה 7,000,000 ₪. הדירה נמכרה במודל ירושה עצמית ב-3,500,000 ₪, כאשר במשכנתא הפוכה גובה המימון היה 2,100,000 ₪ בלבד.

מדובר על הפרש של 1,400,000 ₪ המהווה 67% יותר למודל ירושה עצמית מול משכנתא הפוכה!

לאחר העסקה המוכרת ממשיכה לגור וליהנות מהדירה שהיא רגילה אליה – עניין חשוב מאוד לבני הגיל השלישי שלא אוהבים שינויים ומעדיפים להישאר לגור במקום מגוריהם.

בנוסף המוכרת קיבלה סכום כסף גדול מאוד ולא צריכה לשלם לבנקים ולחברות הביטוח ריביות ועמלות גבוהות.

מי הם הקונים של דירות במודל ירושה עצמית?

ה-DNA של משקיעי נדל"ן הוא כמו של רצי מרתון. הם מסתכלים וחושבים לטווח הרחוק ומחפשים השקעות אטרקטיביות לטווח הארוך. ציבור המשקיעים תמיד מחפשים הזדמנויות השקעה אטרקטיביים – קניית דירת ירושה עצמית זו הזדמנות מעולה למשקיעים.

הם קונים היום דירה תפוסה במחיר מוזל ו"מכניסים את ההשקעה למגירה" – לא צריכים גם לדאוג להחלפת שוכרים כל כמה שנים. עסקה כזאת היא מאוד מוחשית ועדיפה לדוג' על השקעה בקרקע חקלאית שב 20-30 שנה הקרובות ניתן יהיה לגדל בה רק תותים.

מודל ירושה עצמית יוצר מצב אופטימלי של Win win situation לכל הצדדים המעורבים בעסקה.

לפרטים נוספים על המודל, צרו איתנו קשר.

* האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ ו/או ייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי ו/או ייעוץ בענייני מיסוי ו/או ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ כאמור ו/או המלצה לביצוע פעולה מסוימת או הימנעות ממנה ו/או התחייבות לקבלת תשואה מסוימת ו/או מחיר מסוים. לפני ביצוע פעולה פרטנית יש להתייעץ עם בעלי מקצוע רלוונטיים לעניין ולנסיבות האישיות של מבצע הפעולה.