דף הבית » מימון דיור מוגן – כל הדרכים והאפשרויות להשגת המימון

מימון דיור מוגן – כל הדרכים והאפשרויות להשגת המימון

מימון דיור מוגן

דיור מוגן היא מסגרת אטרקטיבית לרבים המעוניינים ביתרונות של סביבה חברתית, השגחה רפואית, פעילויות עשירות ושלל טיפולים משלימים, לצד שירותי ניקיון, אחזקה והזנה.

לדיור המוגן עלויות גבוהות מאוד, לכן נדרשת היערכות פיננסית לצורך השגת מימון לדיור מוגן. 

צוות ירושה עצמית מסבירים על סוגי המימון הנדרשים ועל מגוון פתרונות מקובלים של מימון דיור מוגן, על היתרונות והחסרונות שלהם.

סוגי המימון הנדרשים בדיור מוגן

קיימים שני סוגי מימון שונים לדיור מוגן:

  1. מימון פיקדון דיור מוגן מיועד לממן את דירת המגורים עצמה. זהו מעין תחליף לתשלום שכר דירה, אשר נשחק עם השנים. זהו סוג של תשלום חד פעמי גדול.
  2. מימון הוצאות שוטפות – מיועד לכיסוי השירותים, הפעילויות, ארוחות, ניקיון, תחזוקה וכל ההוצאות הקשורות למחיה השוטפת, במתחם בית הדיור המוגן.

מימון דיור מוגן באמצעות חסכונות שונים

ככל וקיימים חסכונות בסכומים משמעותיים, ניתן לממן דרכם את המעבר לדיור מוגן. חסכונות אלו יכולים להיות נכסי נדל”ן, מניות, ניירות ערך, קרנות השתלמות, קופות גמל וכיו”ב. ניתן לבדוק כמה כספים הצטברו ע”י בדיקה באתר הר הביטוח של משרד האוצר.

מימון דיור מוגן על ידי מכירת דירה

מכירת דירה היא אחד הפתרונות המקובלים כאשר לא קיימים כספים נזילים, אך קיים נדל”ן בשווי מתאים, שיספיק לתשלום הפיקדון הנדרש לצורך מעבר לדיור מוגן וכמובן להוצאות השוטפות.

צעד זה מתאים בעיקר למי שעבורו הדיור המוגן – אינו פתרון זמני אלא קבוע. הבעיה היא, שלא ניתן לדעת מראש האם המעבר יהיה קבוע, או שהאדם המבוגר יעדיף מתי שהוא לחזור להתגורר בביתו.

החיסרון באפשרות זו, היא שמדובר בנקודת אל חזור – לאחר המכירה, לא ניתן יהיה לחזור לבית.

מימון דיור מוגן בעזרת משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא אחד הפתרונות הנפוצים ביותר, למימון המעבר לדיור מוגן ולשמירה על רמת חיים ראויה לאחר היציאה לפנסיה. מדובר על פתרון פרקטי וזמין, המאפשר לבעלי בתים שאינם משועבדים, לקבל הלוואה לפי שווי הבית וגילם של הלווים, כאשר הבית מהווה בטוחה להחזר ההלוואה. 

את ההלוואה יכולים צאצאי הלווה להשיב עד שנה לאחר פטירת הלווה, על ידי מכירת הבית או בדרך אחרת. עם זאת, למשכנתא הפוכה חסרונות בעלי משקל כבד בצידה, אשר הופכים אותה בלתי מתאימה לאנשים רבים, בעיקר בשל הגבלת הסכומים שניתן לקבל, הריביות הגבוהות וההליך הבירוקרטי.

מימון דיור מוגן במודל ירושה עצמית

הפתרון החדשני של ירושה עצמית, מציע תנאים טובים יותר ממשכנתא הפוכה וזאת – ללא צורך בלקיחת הלוואה. זהו פתרון המאפשר לכם למעשה למכור את הנכס שלכם כתפוס, במחיר הוגן וראוי כאשר אתם נשארים הלכה למעשה להתגורר בבית – לשארית החיים. הכספים שתקבלו מהמכירה, יוכלו לממן לכם את כספי הפיקדון הנדרשים לצורך הכניסה לדיור המוגן.

פתרון זה הוא בעל חשיבות עצומה, שכן הוא למעשה משאיר את הבית לרשותכם, גם אחרי המכירה. 

אתם יכולים להמשיך לגור בו, או לחזור אליו לאחר מיצוי תקופה בדיור המוגן – ולקבל שירותים של דיור מוגן בבית מחברות שונות.

יתרון נוסף במודל הוא שתוכלו להשכיר את הבית ולקבל עבורו דמי שכירות חודשיים – ולממן איתם בנוחות ובביטחון את ההוצאות השוטפות של הדיור המוגן. מדובר למעשה על פתרון שמאפשר לכם להנות מהכסף ומהבית לכל החיים, בלי להתמודד עם הלוואות שונות.

לסיכום

את המעבר לדיור מוגן, ניתן ליישום במגוון רחב של דרכים ואמצעים. יש לבחור את אמצעי המימון שיאפשר לכם לעמוד בכל ההוצאות הצפויות, אך גם יאפשר לכם להמשיך לחיות ברמת חיים גבוהה, ללא דאגה לעתיד ועם ביטחון כלכלי מלא, שכל מה שתצטרכו יעמוד לרשותכם.

מכירת דירה במודל ירושה עצמית, לצורך מימון דיור מוגן הוא פתרון אידיאלי, הן לעניין תשלום הפיקדון והן לעניין ההוצאות השוטפות. לשאלות נוספות, ניתן ליצור איתנו קשר.

* האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ ו/או ייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי ו/או ייעוץ בענייני מיסוי ו/או ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ כאמור ו/או המלצה לביצוע פעולה מסוימת או הימנעות ממנה ו/או התחייבות לקבלת תשואה מסוימת ו/או מחיר מסוים. לפני ביצוע פעולה פרטנית יש להתייעץ עם בעלי מקצוע רלוונטיים לעניין ולנסיבות האישיות של מבצע הפעולה.