דף הבית » דיור מוגן בבית – למי זה מתאים? מה זה כולל? ואיך מממנים את זה?

דיור מוגן בבית – למי זה מתאים? מה זה כולל? ואיך מממנים את זה?

דיור מוגן בבית

העלייה המבורכת בתוחלת החיים במדינות המערב, הביאה איתה צורך ביצירת פתרונות עבור קשישים ומבוגרים, אשר מעוניינים להמשיך לחיות בביתם ברמת חיים גבוהה, בנוחות, בפרטיות ובתחושת הגנה, תוך קבלת מעטפת של שירותים איכותיים וחשובים, כל זה בלי ליפול למעמסה על בני המשפחה. 

לפעמים זהו אתגר שמצריך חשיבה יצירתית, וזוהי בדיוק ההגדרה של דיור מוגן בבית. 

אך מה זה בדיוק? למי זה מתאים? איך מממנים את זה? והאם זה משתלם?

דיור מוגן בבית – מעטפת שירותים בלי לעזוב את הבית

קשישים רבים זקוקים למעטפת שירותים מקצועית מורכבת וייחודית, הכוללת מגוון סוגי טיפולים, השגחה רפואית, מכשור רפואי לעיתים וכן תעסוקה מתאימה, שהות עם בני גילם בתוך סביבת מחיה תומכת, מחבקת וחמה. 

רבים מאמינים כי הדרך הטובה ביותר לקבל את כל התנאים הללו, היא להישאר לגור בבית. לשם כך נוצר הפתרון הייחודי הזה. זהו פתרון מתאים למי שמחפש אחר שירותי דיור מוגן, אבל אינו מעוניין לעזוב את ביתו. 

למעשה, לפי מחקרים סטטיסטיים, רוב האזרחים הותיקים בישראל לא אוהבים שינויים, והם מעדיפים להישאר לגור בסביבה המוכרת והידועה להם, על מנת להימנע מהמאמץ הנפשי הכרוך במעבר דירה והסתגלות לסביבה חדשה, בגיל מבוגר.

מה כוללים שירותי דיור מוגן בבית?

בני הגיל השלישי, שרוצים להישאר בסביבה המוכרת שלהם, יכולים ליהנות מהיתרונות הרבים של דיור מוגן בבית. הפתרון מאפשר להם להישאר לגור בבית המוכר והידוע, תוך קבלת סל שירותים רחב עד לביתם. סל זה עשוי לכלול מגוון רחב של שירותים, ביניהם:

  • תחזוקה – טיפול במגוון תקלות בבית, מהחלפת נורת חשמל, תקלה בטלוויזיה ועד צביעת קיר מתקלף ועוד
  • ניקיון של הבית – שטיפת רצפה, ניקוי מקלחות ושירותים, החלפת מצעים ועוד
  • שירותי כביסה וקיפול 
  • מזון – בישול ותזונה נכונה
  • חיבור למוקד חירום רפואי
  • התקנת אמצעים טכנולוגיים ואמצעי בטיחות שונים, כמו מצלמות אבטחה, לחצני מצוקה ועוד
  • ביקורים תקופתיים של צוות רפואי, לצורך בדיקות וטיפולים שונים כדי לחסוך ביקורים במרפאות
  • חברה ותרבות – חוגים, מפגשים חברתיים, הרצאות, טיולים ועוד

מימון דיור מוגן בבית

ראשית, מן הראוי לציין כי עלויות דיור מוגן בבית עשויות להיות גבוהות, בהתאם לסל השירותים שנבחר ולתנאים נוספים. לכן, יש צורך במקורות הכנסה קבועים, אמינים ויציבים, על מנת לממן את ההוצאה, שכן מדובר על תשלום קבוע מידי חודש בחודשו. 

מקורות אלה יכולים להיות חיסכון כספי שנועד בדיוק לצורך זה, הכנסות מפנסיה, מדמי שכירות, מניירות ערך, או ע"י נטילת הלוואת משכנתא הפוכה על חשבון דירת המגורים. 

כמו כן, קיים פתרון פיננסי נוסף, ללא צורך בנטילת הלוואה. מדובר על מודל ירושה עצמית, המאפשר לכם למכור את הבית ולקבל עבורו את השווי הראוי, כאשר אתם נשארים לגור בו לכל ימי חייכם. כך תוכלו לממן את העלויות הגבוהות של דיור מוגן בבית, להישאר בבית שלכם ולחיות ברמת החיים הרצויה לכם.

לסיכום

דיור מוגן ביתי עשוי להתאים למרבית האזרחים הותיקים, שרוצים להישאר לגור בסביבה הטבעית שלהם, תוך קבלת שירותים חיצוניים מחברות שונות שעוסקות בתחום.

אנו מעמידים לרשותכם פתרון חדשני ומשתלם, שיאפשר לכם להמשיך ליהנות מאיכות חיים גבוהה ולממן את עלויות דיור המוגן הביתי, ע"י קבלת סכום כסף גדול ממכירת הבית – וזאת מבלי לעזוב את הבית, עד 120. למידע נוסף צרו קשר.

* האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ ו/או ייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי ו/או ייעוץ בענייני מיסוי ו/או ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ כאמור ו/או המלצה לביצוע פעולה מסוימת או הימנעות ממנה ו/או התחייבות לקבלת תשואה מסוימת ו/או מחיר מסוים. לפני ביצוע פעולה פרטנית יש להתייעץ עם בעלי מקצוע רלוונטיים לעניין ולנסיבות האישיות של מבצע הפעולה.