דף הבית » משכנתא לגיל השלישי – משכנתא לגיל הזהב

משכנתא לגיל השלישי – משכנתא לגיל הזהב

משכנתא לגיל השלישי – משכנתא לגיל הזהב

לאחרונה נשמעים יותר ויותר דיבורים על משכנתא לגיל השלישי, יש מי שטוען בעד ויש מי שטוען נגד. אך כדאי לדעת שקיימת גם אופציה נוספת – מודל ירושה עצמית, שמתאים לכל מי שלא מחפש אחר משכנתא לגיל השלישי.

במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע על משכנתא לגיל הזהב ועל מודל ירושה עצמית שאתם חייבים להכיר, אם אתם או מישהו היקר לליבכם הגיע לגיל הזהב והוא מעוניין להגדיל את ההכנסות שלו בצורה משמעותית.


מה זה משכנתא לגיל השלישי?

משכנתא לגיל השלישי מוכרת לציבור הרחב בשם משכנתא הפוכה או משכנתא פנסיונית. למעשה, מדובר על הלוואה שניתנת אך ורק לבני 55 ומעלה.

כידוע, לא כל אחד יכול לקבל משכנתא. על הלווה לשכנע את הגורם המממן שביכולתו להחזיר את ההלוואה, לכן הקושי לקבל הלוואה מתעורר בעיקר בגיל מבוגר שמתקרבים לפנסיה וליציאה ממעגל העבודה. משום כך, הגוף המלווה מעוניין להימנע מנטילת סיכונים על עצמו והוא מציע ללווים מבוגרים משכנתא הפוכה או פנסיונית שהמשמעות שלה היא – לשעבד את דירתם הקיימת ולקבל תמורתה הלוואה.

במקרה כזה, הביטחון של הגורם המממן הוא דירת המגורים המשועבדת, ולכן הלווים לא נדרשים לשלם החזרים חודשיים באופן כללי. רק לאחר פטירת הלווים, יורשיהם יחויבו לטפל בסילוק החוב ואם תוך שנה מיום הפטירה הלוואת המשכנתא ההפוכה לא סולקה, המלווה ימכור את הנכס בהליך של כינוס נכסים, על מנת לכסות את ההלוואה שנלקחה.

אמנם הרעיון נשמע אידיאלי, אך חשוב שתכירו גם את האותיות הקטנות: הלוואת משכנתא הפוכה היא הלוואה יקרה בעלת ריבית גבוהה הצמודה למדד המחירים לצרכן. הריבית ממשיכה להצטבר ליום פירעון ההלוואה וצוברת ריבית דריבית ומשכך, המחיר הכללי של ההלוואה הוא יקר במיוחד.

בנוסף, לא ניתן לקבל כל סכום על הדירה הממושכנת, אלא אך ורק בין 15 ל-50 אחוז מערך הנכס. ככל שגיל הלווה יהיה גבוה יותר, הבנק או חברת הביטוח יאשרו אחוזי מימון גבוהים יותר. המקסימום שניתן לקבל הוא 50% – רק בגיל 90.


מהם היתרונות של משכנתא לגיל הזהב?

משכנתא לגיל הזהב מאפשרת למבוגרים לקבל הלוואה על חשבון הנכס שלהם. כך הם יכולים לאפשר לעצמם רווחה כלכלית באחרית ימיהם.

באמצעות משכנתא הפוכה, ניתן לקבל הלוואה מבלי לשלם עליה החזר חודשי – ללא הגבלה בזמן. ההלוואה ניתנת על חשבון הנכס והיא נפרעת רק לאחר הפטירה. לכן, אין צורך להוכיח יכולת כלכלית להחזר ההלוואה ואין חובה לבצע ביטוח חיים, בניגוד למשכנתא רגילה.

את המשכנתא ההפוכה ניתן לקבל בתשלום אחד גדול או בתשלומים חודשיים כקצבה חודשית, על פי בחירת הלווה. משכנתא המשולמת בתשלומים חודשיים מכונה משכנתא פנסיונית.


תחליף למשכנתא לגיל השלישי – מודל ירושה עצמית

למרות כל היתרונות שפורטו לעיל, הרווחיות של משכנתא לגיל השלישי מוטלת בספק. בדיוק לכן פיתחנו את מודל ירושה עצמית. באמצעות המודל שצובר תאוצה מיום ליום, אתם יכולים למכור את הבית שלכם, לקבל עליו סכום כסף גדול ולמרות זאת, להמשיך להתגורר בו!

מודל ירושה עצמית מהווה פתרון אופטימאלי לבני הגיל השלישי המעוניינים להגדיל את הכנסותיהם אך לא מעוניינים ליטול הלוואה בעיקר בשל החסרונות של משכנתא הפוכה, שהיא כאמור הלוואה יקרה וקטנה ביחס לערך הבית. עם מודל ירושה עצמית הם יכולים לקבל הרבה יותר כסף ממה שהיו מקבלים כהלוואה באמצעות משכנתא הפוכה, ולמרות מכירת הדירה – הם ממשיכים לגור בביטחון בבית שלהם עד לפטירתם.


מהו הסכום שניתן לקבל באמצעות מודל ירושה עצמית?

מודל ירושה עצמית מאפשר למבוגרים לקבל בין 40 ל- 60 אחוזים מערך הנכס. כך הם יכולים לאפשר לעצמם רווחה כלכלית באחרית ימיהם.

מבוגרים רבים חיים לבדם, אין להם משפחה קרובה או מישהו שהיו רוצים להוריש לו את הנכס. במקרה כזה אין סיבה שהאדם לא יהנה בעצמו מהירושה העתידית שהוא צפוי להשאיר. אחרים מעוניינים לסייע לבני משפחתם ביד חמה ולמעשה מעניקים ירושה מוקדמת ליקיריהם בעודם בחיים.

המודל שיפר למבוגרים רבים את איכות חייהם ואפשר להם ליהנות גם מדברים שלא העזו לחלום עליהם בשל מחירם היקר.

למידע נוסף ובדיקת התאמת המודל לצרכים שלכם, צרו איתנו קשר.

* האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ ו/או ייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי ו/או ייעוץ בענייני מיסוי ו/או ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ כאמור ו/או המלצה לביצוע פעולה מסוימת או הימנעות ממנה ו/או התחייבות לקבלת תשואה מסוימת ו/או מחיר מסוים. לפני ביצוע פעולה פרטנית יש להתייעץ עם בעלי מקצוע רלוונטיים לעניין ולנסיבות האישיות של מבצע הפעולה.