דף הבית » מחשבון משכנתא הפוכה – כמה כסף ניתן לקבל ואיך אפשר לקבל יותר?

מחשבון משכנתא הפוכה – כמה כסף ניתן לקבל ואיך אפשר לקבל יותר?

מחשבון משכנתא הפוכה

הלוואת משכנתא הפוכה מיועדת לאנשים מבוגרים, שיש בבעלותם נכס מקרקעין – בדרך כלל דירת המגורים שלהם, אותו הם מעוניינים לשעבד לטובת קבלת הלוואה מגוף פיננסי או בנק מתאים. 

הלוואה זו יכולה להגיע לסכומים גדולים של מאות אלפי שקלים ואף יותר, והיא אינה מותנית ביכולת הכלכלית של הלווה, מאחר והנכס עצמו משמש בטוחה להלוואה – לכן היא נחשבת עם סיכון נמוך לגוף המלווה. 

בנוסף, הלוואת משכנתא הפוכה מאפשרת ללווים להמשיך לגור בנכס שלהם, בכפוף לשיקול הדעת הבלעדי של נותן ההלוואה, תוך שהם נהנים מיתרונות ההלוואה.

אבל האם זהו פתרון אופטימלי לנוטלי ההלוואה? האם יש פתרונות מוצלחים יותר והאם מחשבון משכנתא הפוכה באמת יכול לנבא כמה כסף תקבלו?

מחשבון משכנתא הפוכה – איך זה עובד?

בגלל שאין צורך להתייחס ליכולתו הכלכלית של הלווה, לצורך חישוב באמצעות מחשבון משכנתא הפוכה, תתבקשו בדרך כלל למלא רק את הגיל שלכם (ככל ומדובר בבני זוג – יש למלא את הגיל של בן הזוג הצעיר יותר) ואת שווי הנכס שאתם רוצים לשעבד – כפי שהוערך על ידי שמאי מקרקעין.

שני הנתונים הללו בלבד מספיקים כדי לתת לכם הערכה של הסכום אותו תוכלו לקבל – בהתאם לשינויים ולשיעורי המימון בין הגופים המלווים השונים והתנאים שלהם.

כך למשל, עבור נכס בשווי של 2 מיליון ₪, כאשר הלווים הם בני 60, ניתן לקבל הלוואה בין 300 אלף ₪  ל- 400 אלף ₪ בלבד – וזאת בהתאם לגוף המלווה. ניתן לראות שמדובר על מימון של 15% עד 20% משווי דירת המגורים.

אחוזי המימון עולים ככל שעולה גיל הלווים. ניתן להחזיר את ההלוואה בתשלום אחד, עם פטירתם של בעלי הנכס. במקרה כזה הריבית יכולה להגיע לסכומים אסטרונומיים, בהתאם למספר שנות ההלוואה, סכום הקרן ובתוספת הצמדה למדד המחירים לצרכן.

ניתן גם לשלם רק את הריבית לאורך תקופת ההלוואה, על מנת למנוע מצב של ריבית דריבית.

כמו כן, ניתן לפרוע את ההלוואה בתום מועד ההלוואה (ככל שנקבע מועד כזה) או במועד אחר לפי התנאים של הגוף המלווה.

על מנת להבין בדיוק כמה תקבלו עבור הלוואת משכנתא הפוכה, תצטרכו לעמוד מול הגוף המלווה, להבין את התנאים להלוואה, לקבוע אם אתם מבקשים להחזיר את כל הסכום בפעימה אחת, או בהחזרים חודשיים, לבדוק מהו שיעור הריבית אותו תתבקשו לשלם ועוד. 

לכן מחשבון משכנתא הפוכה יכול לתת לכם הערכה כללית בלבד, עבור הסכום אותו תוכלו לקבל וכמה תצטרכו להחזיר בסופו של דבר, בהתאם לתקופה ההלוואה.

לא רק מחשבון משכנתא הפוכה – יש עוד פתרונות

משכנתא הפוכה מיועדת בעיקר לאפשר לאנשים מבוגרים בעלי נכס מקרקעין, להעלות את רמת החיים שלהם באמצעות הלוואה גדולה בתנאים נוחים יחסית. יחד עם זאת, יש לא מעט חסרונות למשכנתא הפוכה. לכן, כדאי לבדוק פתרונות נוספים.

מודל ירושה עצמית מאפשר לכם לקבל עבור הנכס שלכם, סכום הרבה יותר גבוה ממה שתוכלו לקבל במסגרת משכנתא הפוכה ולהמשיך לגור בנכס שלכם – עם אפשרות לקבלת קצבה חודשית קבועה, נוחה ומספקת לכל החיים.

לסיכום

משכנתא הפוכה היא רק אחד הפתרונות למי שרוצה להמשיך לחיות חיים נוחים ובטוחים בלי לוותר על מקום המגורים הקבוע. ירושה עצמית היא פתרון דומה, עם יתרונות שאי אפשר להתעלם מהם. 

למידע נוסף, ייעוץ והכוונה, צרו קשר או השאירו לנו פרטים ואנו נשמח לחזור אליכם.

* האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ ו/או ייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי ו/או ייעוץ בענייני מיסוי ו/או ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ כאמור ו/או המלצה לביצוע פעולה מסוימת או הימנעות ממנה ו/או התחייבות לקבלת תשואה מסוימת ו/או מחיר מסוים. לפני ביצוע פעולה פרטנית יש להתייעץ עם בעלי מקצוע רלוונטיים לעניין ולנסיבות האישיות של מבצע הפעולה.